Regulamin

§1. Postanowienia ogólne
1. Organizatorem Turnieju jest Samorząd Uczniowski Zespołu Szkół Łączności w Gdańsku.
2. Turniej odbywa się w roku szkolnym 2022/2023.
3. Turniej odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Organizatora.
4. Ilość drużyn w etapie online: nieograniczona
5. Ilość drużyn w etapie lan: 4


§2. Drużyny i rejestracja
1. Każda drużyna musi liczyć 5 osób. Możliwe jest zgłoszenie dwóch dodatkowych graczy rezerwowych.
2. Każda drużyna musi posiadać kapitana, który jest łącznikiem z organizatorami.
3. Skład drużyny musi być stały przez cały przebieg turnieju. Wyjątek stanowi gracz rezerwowy, który może zmienić się podczas meczu z jednym, z członków drużyny.
4. Udział w turnieju mogą wziąć drużyny, składające się wyłącznie z uczniów Zespołu Szkół Łączności w Gdańsku oraz osoby posiadające swoją własną, steamową wersję CS:GO bez blokady VAC na koncie oraz z kontem faceit bez blokady.
5. Podanie nieprawdziwych danych będzie skutkowało dyskwalifikacją drużyny.
6. Podczas rejestracji każdy uczestnik turnieju jest zobowiązany do podania swojego imienia, nazwiska, SteamID oraz linku do konta na platformie faceit.
7. Podczas rejestracji drużyny muszą przesłać swoje logo (wymiary 300x300, na przeźroczystym tle).
8. Logo nie może posiadać elementów pornograficznych, obrażających uczucia religijne, wulgaryzmów, przynależności partii politycznych oraz logotypy marek lub firm.
9. Zabronione jest granie na nielegalnych bądź też cudzych kontach STEAM.
10. Zapisy trwają do 09.01.2023 do godziny 23:59.
11. Organizatorzy i osoby powiązane mogą zgłaszać się i brać udział w turnieju.


§3. Struktura turnieju
1. Etap online grupowy odbędzię się na zasadzie: każda drużyna zagra z każdą jedną mapę.
2. Każdy uczestnik może przynieść swój sprzęt tj. klawiaturę, myszkę, mikrofon i musi posiadać dwie pary słuchawek: dokanałowe oraz nauszne. Gracz jest również odpowiedzialny za sprzęt z którego korzysta.
3. Turniej odbywa się w dwóch etapach:
- etap online
- etap lan (półfinały i finał w szkole).
4. W etapie online drużyny zostają podzielone na 4 grupy. Grają mecze zgodnie z poleceniami Organizatora.
5. Miejsca w grupie ustalane są na podstawie ilości zdobytych punktów według zasad:
- za wygraną mapę 3 pkt
- za przegraną mapę 0 pkt
6. Drużyna, która będzie sprawiała problem z ustaleniem dogodnego terminu meczu, mecz ten zostanie zaliczony jako przegrana.
7. Jeżeli obie drużyny nie będą współpracować mecz zostaje anulowany i żadna z drużyn nie otrzymuje punktów.
8. Do etapu lan dostają się 4 drużyny.
9. Etap szkolny rozgrywany jest tylko w szkole. Półfinały oraz finał odbywają się w trakcie dnia szkolnego.
10. Stosowanie oszustw podczas gry jest zakazane i jest równoznaczne z wyrzuceniem gracza oszukującego oraz jego drużyny z turnieju.
11. Różnica sprzętu podczas etapu lan nie może być powodem odwołania się od wyniku meczu.
12. Szkoła nie zapewnia transportu oraz nie bierze odpowiedzialności za osobisty sprzęt zawodników.


§4. Mecze
1. Mecz, na który nie stawiła się drużyna (min. 5 osób), zostaje zakończony walkowerem (po 15 minutach od planowanego momentu rozpoczęcia). O ewentualntym przelożeniu meczu decyduje organizator.
2. Mecz, który zostanie przerwany z przyczyn technicznych, będzie powtórzony.
3. Z każdej grupy w etapie online wychodzą 2 drużyny z największą ilością punktów. Bedą one walczyć o udział w półfinale w systemie bo3 (best of three - najlepszy z trzech map).
4. Mecze rozgrywane są systemem 5 na 5, 15 rund po każdej stronie.
5. Mapy wybierane są metodą eliminacji. Drużyny wybierają spośród map z oficjalnej puli rankingowej Faceit
6. O przynależności drużyn do grup, decyduje jawne losowanie, które odbędzie się w szkole.
7. Wybór mapy następuje poprzez odrzucanie map przez kapitanów drużyn. Całą procedurą zajmuję się organizator.
8. O położeniu danej drużyny (TT, CT) decyduje "nożówka" rozgrywana na początku meczu.
9. Jeśli w czasie "nożówki" przeciwnik schowa się aby wygrać rundę przez zakończenie czasu, drużyna osoby która się schowa przegrywa.
10. Po rozegraniu 15 rund następuje zmiana "stron".
11. Gramy do momentu aż jedna z drużyn osiągnie 16 punktów.
12. W przypadku remisu (15:15) odbędzie się dogrywka trwająca 3 rundy po każdej stronie, full equipment (10000$).
13. Każdy gracz może korzystać z własnej myszki, klawiatury, słuchawek i podkładki.
14. Na wszystkich komputerach zainstalowany będa programy do myszek i klawiatur, jak i komunikator głosowy Discord.
15. Każda drużyna może posiadać dwóch graczy rezerwowych.
16. Zmiany gracza wolno dokonać tylko w przerwie technicznej (niespodziewane opuszczenie gracza podczas rozgrywki).
17. Każda drużyna ma prawo do 4 pauz o łącznym czasie 4 minut w całym spotkaniu. (Przerwy techniczne nie są wliczane do tego czasu)
18. Stanowczo zabrania się uczestnikom turnieju instalowania na komputerach jakiegokolwiek oprogramowania, wyłączając sterowniki potrzebne do poprawnego działania sprzętu przyniesionego przez gracza.
19. W momencie rozpoczęcia pojedynku uważa się, że ustawienia serwera zostały zaakceptowane przez obydwie drużyny. Kwestie sporne dotyczące ustawień serwera rozstrzygną osoby wyznaczone przez Organizatora.
20. Uczestnicy wyrażają zgodę na wykorzystanie w celach promocyjnych zdjęć, nagrań filmowych oraz dźwiękowych z ich udziałem wykonanych podczas trwania Turnieju.
21. Nazwa zespołu oraz gracza nie może być obraźliwa, w przeciwnym wypadku zostanie usunięta z zapisanej listy.
22. Obrażanie innych graczy będzie karane wykluczeniem gracza z turnieju.
23. W przypadku, jezeli organizator poprosi gracza o zmianę nicku ze względu na jego niekulturalność, gracz zobowiązany jest go zmienić. Nie zastosowanie się do decyzji organizatora grozi dyskwalifikacją.
24. Zakazane jest przeklinanie na chacie.
25. Komendy wpisuje TYLKO leader druzyny. Wyjatkiem jest komenda !pause, każdy gracz może ja wpisać.
26. Kazdy zawodnik ma obowiazek na poczatku meczu wpisac w konsoli "record nazwa dema". Brak dema u jakiegokolwiek proszonego gracza, jest równoznaczne z oddaniem meczu walkowerem.
27. Po zakończonym meczu, drużyna ma prawo poprosić dema maksymalnie dwóch graczy przeciwnej drużyny, resztę przegląda administrator.
28. Podczas nożowki nie podkladamy bomby ani nie zadajemy obrazen z broni innych niz noż. Jezeli trzeba ja zrestartowac, obie druzyny zobowiazane sa do wpisania komendy !restart.
29. Stanowczo zabrania się używania wszelkiego rodzaju wspomagaczy takich jak zewnętrzne programy czy błędy w grze. W przypadku zgłoszenia oszustw organizacja turnieju może podjąc decyzje o dyskwalifikacji drużyny.
30. W przypadkach spornych organizator/administrator podejmuję ostateczną decyzję i może usunąć drużynę/gracza z turnieju nie opierając się o wyżej wymieniony regulamin.
31. Rejestracja drużyny jest równoznaczna z akceptacją regulaminu.
32. Etap online będzie rozgrywany na platformie faceit.


Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu podczas trwania turnieju.